14 Aralık 2015 Pazartesi

2 farklı parfümü karıştırabileceğiniz marka: Jo Malone

Jo Malone parfümleri ile ün salmış bir marka. İngiliz markası olan Jo Malone parfüm yerine kolonya olarak tanımlıyor 'parfüm'lerini. Nedenini sorduğumda parfüm Fransızların bu da bizim diyorlar :)

Jo Malone'un şık kutuları
Jo Malone'den koku satın aldıktan sonra sürekli kullanmak üzere başka bir markadan koku almadım. Bir tek Fragonard'dan parfüm fabrikası gezisi çıkışında almıştım. Jo Malone, markanın kurucusunun ismi. 1994 yılında kurulmuş ve 2011 yılında kozmetik devi Estee Lauder'e satılmış. Yani bir başarı hikayesi var ardında.

Jo Malone ilk olarak Kanyon'da açılmıştı, hediye çekim vardı ve o vesile ile gitmiştim mağazaya. Mağaza çalışanı inanılmaz ilgili idi. Koku bağımlısı, işine aşık bir insandı. Hayalimin işini yapıyorum demişti ve o an kıskanmış ve gıpta etmiştim doğrusu. Bir markanın en önemli değerlerinden birisi bence satış temsilcisi. Siz marka olarak istediğiniz kadar iyi olun sizin ürününüzü satan kişi ilgili, bilgili ve sempatik değilse siz o noktada satamazsınız. İmkanım varsa ilgilendiğim bir ürünü beğenmediğim satıcıdan almamak için başka bir şubeye gidip alışveriş yapmışlığım vardır, eminim bu konuda yalnız değilim.

Jo Malone mağazalarının dekorasyonu, parfüm şişelerinin sadeliği ve kutuları markayı özel bir yere konumlandırıyor. İster istemez kendinizi şımartmak için para harcamaya zorluyor. En azından alışveriş ile elde edilen anlık keyfinizi artırıyor.

Jo Malone markasının en çok sevdiğim tarafı kokularının birbiri ile karıştırılabilir olması. Normalde 2 farklı parfümü üst üste sıktığınızda kötü bir koku ortaya çıkar ya bu Jo Malone'da olmuyor. Hatta artık sevmediğiniz ya da sıkıldığınız bir Jo Malone parfümünüzü başka bir Jo Malone kokusu ile birleştirerek yepyeni bir koku elde edebiliyorsunuz. Yani oldukça esnek bir parfümünüz oluyor :) Tabi kendi zevkinize göre bir parfüm sahibi oluyorsunuz yani tek oluyor :))

Fiyatları en son 100 ml için 360 TL idi. Fiyatları diğer markalar ile karşılaştırıldığında normal sayılabilecek seviyede fakat bence kaliteli parfümler zaten çok pahalı.

İlk aldığım parfümü Sweet Lime and Cedar idi. Koku çok taze bir koku ve unisex. Artık üretmiyorlar maalesef. Süreli bir ürün olduğunu söylemişti satış danışmanı ve stok yapmıştım 1 tane. Jo Malone'dan  English pear & freesia, Pomegranate noir, Blue agave & cacao, Wood sage & sea salt kullandıklarım, kullanmaya devam ettiklerim.

Hepsi maalesef aynı kalıcılıkta değil. Frezya ve sea salt çok kalıcı değil ama Blue agave ve Pomegranate noir oldukça kalıcı ve özel kokular. Çok az sıktığınızda bile buram buram kokuyor kuvvetli kokular olduğu için. Zevkinize göre kokuyu daha fresh ya da meyvemsi yapabiliyorsunuz en güzel tarafı.

Daha yoğun ve kalıcı kokularının olduğu bir de Intense serisi var Jo Malone'un fakat ben henüz denemedim. Benim beğendiğim kokular hep diğer seriden çıktı naapayım :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder