3 Temmuz 2015 Cuma

Karl Ove Knausgaard: Kavgam Cilt 1

Sosyal medyada o kadar çok paylaşım yapıldı ki dayanamadım kimdir bu Knausgaard nedir bu Kavgam dedim ve kitabı satın aldım. Okudum ve yorumumu paylaşmak istedim.

Kavgam 488 sayfa ama hızla geçiyor sayfalar
Norveçli bir yazar olması ve kitabın çok büyük bölümünün Norveç'te geçiyor olması merakımı artırdı. Norveç'in sakinliğini çok sevmiştim ve Norveçlilerin hayatlarına bir Norveçli yazarın otobiyografisinden tanık olmak cazip geldi.

Kitap okuması oldukça kolay bir kitap ve her ne kadar bir otobiyografi olarak adlandırılsa da herhangi edebi türe örnek oluşturacak bir kitap değil kanımca. Hayatımda okuduğum en gerçekçi kitap. Birisinin günlüğünü okuyormuşum gibi hissettim çoğu zaman. Yalın, gerçekçi ve otobiyografi olması da romanlardaki gibi nereye bağlayack şimdi bunu gibi beklentilere sokmuyor ve sakince okunup gidiyor. Bence bu kitabın en ayrıştırıcı tarafı yazarın içinden geldiği gibi ve eğme bükme gereği hissetmeden olduğu gibi anlatmış olması hayatından kesitleri.

Kitapta anıları arasında öyle geçişler yapılıyor ki nereden buraya gelmiştik sorusunu sorduğunuzda cevap için cidden düşünmeniz gerekiyor. Sonra birden aaa evet verandada sigara içiyordu di mi diyorsunuz yazar dönüş yaptığında...


Kitap 6 ciltten oluşuyormuş Türkçe olarak ilk cilt henüz yayınlandı. Okurken keyif aldım ve bir insanla hatta Norveçli bir aile ile tanışmış oldum. Knausgaard'ın herşeyi olduğu gibi anlatması arkadaşları ve ailesi tarafından tepki almış. Başarı için bunu göze alarak yazdı diye yorumlar okudum. New York Times, Sunday Times vs. gibi gazetelerde yazılan yorumları çok abartılı buldum. Diğer 5 ciltte dil ve anlatımı ne kadar değişti ya da değişebilir mi bilemiyorum fakat öyle 4 gün evden çıkmadım, uyumadan okudum, çığır açacak falan denilecek bir kitap değil.


2 yorum:

  1. Aynen katiliyorum size gunluk hayatin neresini nefes nefese okudular anliyamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler yorumunuz için. Günlük hayat daha akıcı anlatılamzdı ama :)

      Sil